Direktlänk till inlägg 18 november 2009

2 års dag

Av Ronja Petterson - 18 november 2009 02:20

Den 17 (igår) hade jag och Robin våran 2 års dag, det är sjukt hur tiden går fort, vi har redan varit tillsammans i två år alltså.

Han var på skolan hela  dagen, och medans var jag ute på stan med min mamma och köpte en ny kofta, benvärmare, ett linne och ett par vantar, har inte varit så förberedd på vintern ännu :P

Sedan hade vi en liten spelkväll som hans present, och gick ut och åt.

Efter det så spelade vi lite till och Robin satte sig sedan och pysslade ihop ett kort till mig, det var han som frågade om han fick göra det :O så fick jag sitta och spela xbox360 medans.

Sedan spelade vi och sedan var det min tur att göra ett kort till honom.

(bilder visas imorgon då jag hunnit ladda batterierna.)

Imorgon blir det mer pysslande för oss, vad han har lovat.


Ska även till tandläkaren imorgon, och min gamla skola, för att hälsa på de lärare som hade tålamodet att ha mig som elev. Det är konstigt det där egentligen, nu när man tänker tillbaka, så allt är inte det man förväntar sig det vara. Nog för att jag inte förväntade mig att ens gå på gymnasiet, och tja, nu gör jag ju inte det heller. Har varit mammaledig sedan Cornelia föddes då.

Men dit jag ville komma. Nu såhär efteråt tänker man faktiskt att man borde tagit tillvara mer på tiden, inte för att jag ångrar att jag var så frånvarande och inte gjorde så mycket, inte för att jag saknar kompis-tiden från 8-9 för det fanns inte heller, men en massa småsaker från den tiden som man ändå kommer ihåg, som inte spelade någon roll då.


Och sedan Cornelia då, det är ju helt galet vad hon utvecklas och blir stor, igår så stod hon upp helt själv i flera sekunder, det var ju så att man kunde bryta ut i gråt, det var bara inte möjligt att hon gjorde det. Så nu kryper hon, ställer sig upp i spjäl sänger, kan sätta sig upp, och står själv en stund. och är 7 månader imorgon (19.de)

Jag fick inte ha min lilla bäbis för länge kan jag ju säga.


Och vad jag har varit stressad på sista tiden, och ser inte ut att bli någon sömn inatt heller. Det är så mycket att göra just nu, dels bara på pysselvägen, har en del beställningar och så. Och så kanske jag ska få stå i Almamias butik på skyltsöndagen eller någon annan gång, så måste göra upp ett litet nyare lager och planera allt.


Nu får ni ha en trevlig tisdag!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Petterson - 15 november 2009 19:30

Det pågår en Cybercrop på http://www.houseofinspirationforum.ecommunity.se/?sid=c112faeb9078b42ca487ba22f37a3ad8 och har gjort ett bidrag till Tävling nr 8 Använd en stämpel du aldrig använt"   Såhär blev mitt bidrag, det blev ett litet kort:  ...

Av Ronja Petterson - 15 november 2009 06:56

Har inte haft någon ork alls seda min fördelsedag med varken pyssel eller blogga, därav är det inte många inlägg sedan dess, men nu börjar jag ta mig upp på fötterna igen och få någonting gjort!   Detta åkte jag och köpte med min mamma, lillasyst...

Av Ronja Petterson - 14 november 2009 22:20

Har skapat ett bidrag till en tävling på http://scrapmomentblog.blogspot.com/2009/10/manadstavling-oktober.html då man skulle inspireras av färger på blommorna på det här fotot:    Och såhär blev mitt bidrag, då det är rätt många som bjuder ...

Av Ronja Petterson - 14 november 2009 15:18


Nu var det längesedan jag uppdaterade, och kör en mjukstart med att länka till http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.12727183   som har ett sådant här      fint blogcandy på sin blogg!   ta en lott genom att län...

Av Ronja Petterson - 23 oktober 2009 08:49

Har börjat med att fortsätta på en liten present till min mamma, som egentligen skulle vara till morsdag i våras. Men det ingick ju inte i listan som skrevs i förra inlägget, som vanligt blir det något helt annat än vad man planerat, tja, kan man säg...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Translate the blog

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Butiker

Scrap-Forum

Ett gästboksinlägg?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards