Alla inlägg under april 2009

Av Ronja Petterson - 12 april 2009 19:27

Hade lite att göra och tidigare hade jag varit och köpt två korgar, en midre och en lite större. Fast visste inte riktigt vad jag skulle med  dem till.

Hade också köpt en ask med 40 stycken praliner i som jag hade kommit så långt i tanken med att jag skulle ge bort, så jag gjorde små påsar av celloflan och snörade ihop dem en och en, sedan köpte jag en ask med romerska bågar som jag gjorde likadant med.

Köpte en påse med Riesen och wherter's orginal med kaffesmak och gav dessa nytt utseende.

Det blev en hel del smågöra då det var 40 praliner, och 40 romerska bågar, var 80 stycken som lades t vå och två, sedan 30 wherter's orginal och 16 riesen som skulle göras om, så det tog sin lilla tid också.

Allt lades sedan i korgen, som jag sedan dekorerade lite grand också.

Som nu ska ges till familjen, och inte mer än ovanligt att min mindre syster var först på att "provsmaka" några av varje.

Av Ronja Petterson - 12 april 2009 10:07

Hobbyhuset.se fyller 4 år och har under 4 veckor olika deltävlingar, nu är det första och hade temat rock/pop. Då jag inte hade mycket annat att göra så gjorde jag ett litet kort, som sedan ska bli ett födelsedags-kort också.


Av Ronja Petterson - 8 april 2009 21:54

Hittade en tävling på Teamjes blogg http://teamjes.blogspot.com/2009/03/det-ska-vi-fira.html  .. är oftast bara med och skapar saker i tävlingar och utmaningar för att kunna få inspriration och något att göra då jag inte vet jag ska göra.


Detta var vad jag lyckades skapa fram av denna tävling.


Då det skulle vara inriktat på landskapet man bor i eller så, så blev det ju medelpad för min del, och då blev det ett vykort i mitten som ursprungligen är målat av Rolf Lidberg, som är känd för sina troll.


Färgerna; grönt, blått, rött, vitt och gult är ispirarat från Y.et som är skapat av Bengt Lindström, och då Y.et är västernorrlands länsbokstav.


Smörblomman är medelpads landskapsblomma och granen dess växt.

Av Ronja Petterson - 5 april 2009 16:51

Någon dag efter att jag skickat ett kort (inlägget: "till en bekant") så fick jag ett brev från denna person, vilket gjorde mig oerhört glad, och fick även ett väldigt snyggt örhänge gjort av denna person.

Ska fixa bild så fort tiden fås.


Av Ronja Petterson - 5 april 2009 16:39

Var hemma och pysslade lite med mina två systrar, dom satt mest och gjorde några fönsterfägs-figurer till påsk och jag passade på att göra två stycken påsk-kort som blev de två första för året.


Det första jag gjorde  var helt utan ideér, därav lite klantigt och snabbt ihopslängt, men dock, det var ju även det  första påsk-kortet.


Har fastnat för att vilja göra så mycket svartvitt som möjligt, så gjorde bara ett litet "släng-ihop" kort i svart vitt, och även silver.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Translate the blog

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Butiker

Scrap-Forum

Ett gästboksinlägg?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards