Alla inlägg under mars 2009

Av Ronja Petterson - 31 mars 2009 18:41

Praoade för något år sedan på en te och kaffehandel här i stan, där jag var lite då och då under ett år nästan.

Fick för länge sedan adressen till en av dem som jobbade där för att hålla kontakt, som jag sedan, slarvig som jag är, lyckades tappa bort.

Kom och tänka på tiden då jag praoade där och hittade lappen med adressen så bestämde mig för att göra ett litet "bara för att" kort för att skicka en hälsning.

Dock blev det väldigt stressigt då pojkvännen var tvungen att få iväg ett brev idag också så jag glömde att ta ett kort på det dock.

Av Ronja Petterson - 27 mars 2009 09:21

Fick denna underbara av min pojkvän imorse. Blev mer än överlycklig.

Fick komentaren "ja, vissa nöjer sig med lite" om den, vad är det som är lite?

För mig betyder den mer än allt de annat jag fått på sista tiden. Är lycka och glädje lite? Eller är det usteendet och om det har lagts ner 1000 timmar på det som spelar roll, eller vilken budget man haft?

Det är en sak han lagt ner tid på, för min skull utan att behöva göra det, bara att han hade tanke till det är en underbar känsla för mig.



Av Ronja Petterson - 26 mars 2009 05:17

Blev två stycken till små askar, mellan de andra projekten blev bara en enkel just nu, och ska väl göra några fler under denna tidiga morgons gång.

Av Ronja Petterson - 25 mars 2009 07:35

Har skrivit ut en del fotografier på vissa speciella saker men har för tillfället bara ett tråkigt album att ha dem i.

Ville egentligen använda den röda färgen på albumets orginal-utseende, men dock är det både smutsitg och trasigt i kanterna så det blev att limma dit ett papper i liknande röda nyans.


Det kommer först och främst bli ett album för fotografier på mig, min pojkvän och våran dotter som är förväntad till 24 april som vi väntar och längtar efter så otroligt.


Av Ronja Petterson - 24 mars 2009 01:27

Blev några till tändsticksaskar efter de två första, blev bara en liten samlingsbild på dem för tillfället, kommer bild för bild på var tändsticksask sedan då jag får tid.

Av Ronja Petterson - 22 mars 2009 23:41

Hade för en tid sedan köpt ett stort antal tändsticksasker med pojkvännen för att vi skulle göra ett litet projekt med dom och bygga ett hus, det blev aldrig av att vi byggde det och därav fick vi en hel mängd tomma tändstickaskar liggandes på rummet. Fick tråkigt en natt och slö tittade runt på olika bloggar för skojs skull, och sedan hittade jag en sida där dom hade dekorerat några tändsticksaskar.

Fick upp några ideér i huvudet och testade att göra två stycken till att börja med, på den första valde jag fritt och på den andra fick pojkvännen bestämma färgerna och vad som skulle vara på.


På den första jag gjorde av egen tanke blev lite enkel med guld och silvertema.

och det som blev valt av honom blev grönt och rött.

Av Ronja Petterson - 18 mars 2009 11:48

Bestämde mig för att göra något till min pojkvän innan jag började med att göra något till någon annan.


Passade på att göra ett kort, blev dock väldigt slarvigt, medans han var på skolan i tre timmar.


Blev någotlunda nöjd med det i alla fall, fast det kunde blivit mycket bättre, fick stressa ihop det på ungefär 1 timme och 20 minuter.

Det hann inte bli klart innan han kom hem så fick passa på att stressa med det de minuterna han var ute från rummet.


Blev som sagt ett väldigt enkelt, och dock lite dålig bild, hade inte mycket tid till att ta den heller.


Blev som vanligt på ett hårdare silverpapper, hade sedan förut skrivit ut lite bilder på honom, så valde ut dessa just och limmade fast dem. Gjorde som en guldram runt ena med guldfärgat presentpapper för att det inte skulle se allt för tomt ut. Vid de andra korten hann jag inte göra något speciellt dock.

Limmade dit två stycket tyg-guldblommor på varandra i högra nedre hörnet, och gjorde en ring av röda små pärlor runt mitten innuti dem och lade en ros-pärla i mitten av blommorna och ringen.

Tillverkade en egen pappersros för att sätta uppe i högra övre hörnet, blev inte allt för nöjd med den, kunde blivit bättre, men nu blev den som den blev.

Limmade dit en dekorationshjärta i mitten av kortet, som egentligen ska sitta på en ståltråd för att stickas ner i jord vid blommor för dekoration och liknande.

Gjorde sedan ett hjärta av röda pärlor runt det hjärtat.

Limmade fast en bit vitt presentband snett i vänstra övre hörnet, och limmade en pärl-ros i mitten av det.

Hann skriva lite slarvigt "Kärlek för evigt" på kortet också, vilket kunde ha gjorts Mycket snyggar än vad det blev.

LO
Av Ronja Petterson - 17 mars 2009 00:45

Ska fotografera 100 saker inom samma grupp av saker.


Första ämnet, och de första 100 korten kommer att bli på godis.


1. Godisskål

2. Godis: Chokladsnäcka

3. Godis: Blå/rosa flaska

4. Godis: Vit/rosa skumgodis

5. Godis: Tänder

6. Godis: Tuggummi jodgubbe

7. Godis: Grönt hjärta

8. Godis: Choklad skumbanan

9. Godis: Liten strut

10. Godis: Stor strut

11. Godis: Rem

12. Godis: Tuggummi Apelsin

13. Godis: Blå banan

14. Godis: Ägg

15. Godis: Choklad Skumdelfin

16. Godis: Rött hjärta

17. Godis: Grön pistol

18. Godis: Gul skumbanan

19. Godis: Jordgubbe

20. Godis: Cola-snitt

21. Godis: Röd ferarri

22. Godis: Rosa pistol

23. Godis: Rosa dödskalle

24. Godis: Tuggummi Melon

25. Godis: Sockrad jordgubbe

26. Godis: Cola orm

27. Godisremmar

28. 1030 Godisar på hög

29. Rem uppklippt

30.

31.

32.

33.

34.

35.

36.

37.

38.

39.

40.

41.

42.

43.

44.

45.

46.

47.

48.

49.

50.

51.

52.

53.

54.

55.

56.

57.

58.

59.

60.

61.

62.

63.

64.

65.

66.

67.

68.

69.

70.

71.

72.

73.

74.

75.

76.

77.

78.

79.

80.

81.

82.

83.

84.

85.

86.

87.

88.

89.

90.

91.

92.

93.

94.

95.

96.

97.

98.

99.

100.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Translate the blog

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Butiker

Scrap-Forum

Ett gästboksinlägg?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards