Alla inlägg under maj 2009

Av Ronja Petterson - 18 maj 2009 12:53

Under CCn på Allt om Scrap lyckades jag få ihop två stycken bidrag, ett till musikutmaningen och en till skräp-utmaningen.


På musikutmaningen skulle man välja mellan 4 stycken låtar, och där var The Clash - Trai´n in Vain som tilltalade mig mest, Tog en mening ur texten. Without your love i wont make it through" Och det blev ett kort till pojkvännen som varit väldigt stöttande med hjälp runt allting, speciellt med dottern.


Det andra kortet till skräp-utmaningen där jag använde en sådan där "gummi-matta" som man ska ha under en golvmatta för att de inte ska glida runt, klistrade fast det på ett svart kort, och de andra skräpet var den lilla guldramen och guldremsorna vid blommorna som är från en chokladpralinask.

Blommorna är enkla remsor från spillpappe bland mönsterpappershögen som är ihopklistrade, och gröna fjädrar bakom som ska likna löv, eller något.

Av Ronja Petterson - 18 maj 2009 12:32

Bellamio lottar ut ett härligtl blog Candy på hennes blogg för att fira sina 5000 besökare!


Detta härliga Blog Candy återfinns på hennes blogg här:

http://bellamios.blogspot.com/2009/05/blog-candy.html

Av Ronja Petterson - 18 maj 2009 12:06

På Jejjas scrapblogg lottar hon ut ett härligt blogg candy.


Blogg candyt återfinns här på hennes blogg :

http://jejja44.blogg.se/2009/may/blogg-candy.html?_tmp=97b0a3160e46336d8077c7d46bc56b9fd1726f13



Av Ronja Petterson - 18 maj 2009 11:46

Nu har jag äntligen fått tillbaka stor del av lusten och orken till att börja pyssla igen, just nu har jag fullt upp med Student-kort och ska snart börja på inbjudningarna och planeringen till min dotters namngivningscermoni.


Har nu i veckan fått så mycket underbart av folk på Allt om Scrap forumet och köpte en hel del från en där, jag blev så överlycklig då jag fick sakerna, att jag nästan inte ville göra saker jag var tvungen att göra utan ville pyssla.

Ska ta foton och lägga upp så fort jag får tiden! 


Har lite sämre méd tid nu för tiden med tanke på dottern, men som tur är så är hon så snäll och rar så hon sover nästan hela tiden.

Av Ronja Petterson - 17 maj 2009 06:37

http://miss-spring.blogspot.com/2009/05/blogcandy-hos-miss-spring.html


"För att lite i efterskott fira 2000 visningar kommer en vårig
blogcandy!!! Vill du vinna det här? Allt du behöver göra är att
kommentera inlägget nedan. Om du länkar i din blog har du dubbel
vinstchans. :) Du har till söndag 17/5 kl.23.59 på dig. Spread the
word! "


Var lite sen med det , hehe

Av Ronja Petterson - 17 maj 2009 06:26

"Nu har jag en utlottning för att fira att det finns ljus & hopp mitt i allt mörker!!! ;) Ni kan vinna, clear stamps, rhinestones i silver, svart, brunt & blått, massor med blommor, minst 18 m olika tygband, speglar, nycklar & lite annat smått & gott! "


http://mysmumlan.blogspot.com/2009/05/blog-candy.html


Fin anledning till till utlottningen och fina saker man kan få :)

Av Ronja Petterson - 11 maj 2009 11:28

Fick lite tid över under gårdagens kväll som jag passade på att göra dessa två tack-kort på. Det ljusare är till ett par som givit mig och min pojkvän en massa bebis och barnkläder till våran dotter.

Det andra blev till pojkvännen.

På det ljusare har jag inte hunnit fylla i texten för jag har inte hittat pennan som jag vill ha.

Av Ronja Petterson - 10 maj 2009 11:08

http://myamias.blogspot.com/ firar ett år, och har två utmaningar som går ut på att, första, lifta valfri LO som hon gjort och den andra att lifta ett valfritt kort hon har gjort. Jag har gjort den ena nu, och liftade ett kort som hon gjort (det som är längst ned på bilderna här) http://myamias.blogspot.com/2008/09/lite-scrap.html .


Går väl rätt enkelt se att det är färgerna, uppsättnigen på fyrkanter och en cirkel som jag valt att ta med, färgerna är dock lite ljusare och så på bilden.

Blev också lite inspirerad av kanterna på själva kortet och de små fyrkanterna, där jag dragit med en stämpeldyna runt.

Föredrar enkla kort där det inte är för mycket, men kan se bra ut ändå.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Translate the blog

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Butiker

Scrap-Forum

Ett gästboksinlägg?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards